Spørsmål i forbindelse med løpende lån

Hvor finner jeg en oversikt over lånet mitt? 

  • Du kan logge deg inn på Min Side fra Brage.no. Her finner du informasjon om dine avtaler og fakturakopier. Fra denne siden kan du også endre kontaktinformasjonen vi har registrert på deg.

Kan jeg endre forfallsdatoen på lånet mitt? 

  • Alle nye lån har forfall den 20. i måneden. Vi tilbyr også forfall den 1., 15. eller 25. i måneden. Ta kontakt med kundeservice på telefon 55610050 eller mail kundeservice@brage.no.

Hvordan går jeg frem for å etablere avtalegiro på lånet mitt?

  • Når du har betalt din første faktura i nettbanken, får du mulighet til å registrere at du ønsker å betale via avtalegiro og/eller eFaktura. Du bruker ditt kundenummer som eFakturareferanse. Avtalene registreres i nettbanken. 
  • Det kan ta noe tid fra du registrerer avtalen til den trer i kraft. I mellomtiden må fakturaer betales på vanlig måte i nettbanken. Dersom du behøver bistand, er din bankrådgiver behjelpelig med etablering av avtalegiro eller eFaktura.

Hvordan går jeg frem for å betale inn ekstra avdrag på lånet?

  • Dersom du ønsker å betale inn et ekstra avdrag på lånet ditt kan du gjøre dette ved å benytte KID fra en faktura du har mottatt. Beløpet bestemmer du selv, og overskytende beløp etter at utsendt faktura er dekket inn vil bli ført som ekstra avdrag på lånet ditt. 

Terminbeløpet på den første fakturaen er høyere enn avtalt?

  • Årsaken til dette er at det kan være flere rentedager fra lånet ble utbetalt til første forfall på lånet. Ved neste faktura vil terminbeløpet være som avtalt. 

Hvor ser jeg saldo på lånet mitt?

  • På Min Side vil du få opp oversikt over saldo på lånet. Saldo på lånet ditt står også i fakturaen du mottar. Ved innfrielse av lån, kontakt kundeservice på telefon 55610050 eller mail kundeservice@brage.no. Du oppgir ønsket innfrielsesdato, så beregner vi innfrielsesbeløp.
  • Du kan innfri lånet når som helst i løpet av nedbetalingstiden uten ekstra kostnad.