I forbindelse med elektronisk signering av lånedokumenter og pålogging på Min side kan det oppstå situasjoner som hindrer deg som kunde fra å fullføre signeringsprosessen. Under finner du informasjon rundt selve prosessen og svar på spørsmål som vi ofte får fra våre kunder.

BankID skal sikre at bl.a. banker og kunder kan stole på den de kommuniserer med elektronisk, og at innholdet i for eksempel avtaledokumenter ikke er lest av andre eller endret underveis.

Identifisering av deg som bruker skjer ved at du benytter BankID som legitimasjon. Dette kan være for eksempel når du logger deg inn på Min side.

Signering
benyttes når du bruker BankID som din personlige signatur, for eksempel når du signerer avtaledokumenter.

Pålogging til Min Side finner du her

Ofte stilte spørsmål om BankID

Spørsmål i forbindelse med signering med BankID

Hva er BankID? 

BankID er en personlig, enkel og sikker elektronisk identifisering på nett, enten du bruker kodebrikke eller BankID på mobil.

Hvordan signerer jeg med BankID?

Ved signering med BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke, sikkerhetskort eller engangskode på SMS, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.

Jeg får feilmelding på engangskoden når jeg legger dette inn. Hvilken kodebrikke skal jeg bruke?

En kodebrikke er i seg selv ikke BankID, men fungerer som et token for bl.a. BankID. Du må benytte den kodebrikken som er tilknyttet banken du har inngått avtale om BankID med.

Jeg har glemt BankID passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt ditt personlige passord må du ta kontakt med banken du har inngått avtale om BankID med. Disse kan så sende et nytt passord til deg.

Hvordan signerer jeg med BankID?

Ved signering med BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke, sikkerhetskort eller engangskode på SMS, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.

Jeg får feilmelding på engangskoden når jeg legger dette inn. Hvilken kodebrikke skal jeg bruke?

En kodebrikke er i seg selv ikke BankID, men fungerer som et token for bl.a. BankID. Du må benytte den kodebrikken som er tilknyttet banken du har inngått avtale om BankID med.

Jeg har glemt BankID passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt ditt personlige passord må du ta kontakt med banken du har inngått avtale om BankID med. Disse kan så sende et nytt passord til deg.

Hvordan går jeg frem for å signere lånedokumentene elektronisk?

Når du har fått innvilget et lån gjennom Brage Finans vil du motta fremgangsmåte for elektronisk signering (eSignering) av lånedokumentene både på sms og epost. Ta gjerne kontakt med din saksbehandler på telefon 55610050 dersom du har spørsmål.

Jeg får ikke signert "Tinglysningsdokumentet". Hva skal jeg gjøre?
Det kan være to årsaker til at det ikke er mulig å signere tinglysningsdokumentet:
  1. Dokumentet er ikke tilgjengelig når medlåntaker har startet signeringen av dokumentet.
  2. Registreringsnummer på bilen er ikke kjent. Dokumentet kan ikke signeres før registreringsnummeret er kjent. Ta kontakt med din rådgiver for videre hjelp.
Jeg har fått innvilget forbrukslån, hvordan kan jeg sende dokumentasjon på inntekt?

Vi anbefaler deg å sende oss dokumentasjon med passordbeskyttelse på mail til laan@brage.no

Hvordan legge til passord på dokumenter? Velg Fil – Beskytt dokument – krypter med passord – legg inn passord: Brage – gjenta passord. Deretter kan man dele dokumentet eller lagre det på egen maskin.